piątek, 19 września 2014

Kulinarnie: Sushi i onigiri!

 Uwielbiam sushi i inne azjatyckie potrawy, więc postanowiłam zrobić je sama. Wbrew pozorom, to wcale nie jest trudne. W dzisiejszej notce, pokaże wam jak, krok po kroku przygotować pyszną japońską potrawę.

Potrzebne nam będą:
~ryż do sushi
~wodorosty nori
~paluszki krabowe surimi
~łosoś wędzony lub świeży
~awokado
~można dać paprykę ale ostatecznie zrezygnowałam
~sos do ryżu
~sos sojowy
~bambusowa mata do zwijania
~imbir w zalewie, dla przekąski
Wszystkie produkty kupiłam w Tesco.

1. Gotujemy ryż według instrukcji na opakowaniu.
2. Kroimy rybę (mi się rozwaliła, ale to nic nie szkodzi), awokado i surimi w cienkie paseczki.
3. Po ugotowaniu ryżu wlewamy dwie łyżki sosu do ryżu i mieszamy. Zostawiamy do przestygnięcia.
4. Na macie bambusowej układamy liść nori.
5. Rozkładamy na nim przestudzony ryż.
6. Układamy w górnej części wodorostu łososia, surimi i awokado.
7. Ostrożnie zawijamy rulon za pomocą maty bambusowej.
8. Kroimy na krążki.
9. Podajemy z sosem sojowym. 







To bardzo proste, prawda?

  Zostało mi jeszcze trochę ryżu, więc zrobiłam jeszcze onigiri. Onigiri to popularna w Japonii przekąska zrobiona z ryżu uformowanego w owalny kształt zazwyczaj owinięta w nori. Nadzienie często jest słone, by ryż się nie zepsuł. Tradycyjnie jest to śliwka, ikra, ryba etc. Wykonanie tego jest banalnie proste.
Potrzebne nam będzie:
~ugotowany wcześniej ryż do sushi
~nori
~coś do nadziania (w moim przypadku kawałek łososia

1. Ręce moczymy w wodzie i delikatnie obsypujemy solą, by ryż się nie lepił.
2. Bierzemy ostygnięty ryż w dłonie i formujemy owalny kształt.
3. Robimy w środku małą dziurkę i wkładamy tam łososia.
4. Małym paseczkiem nori obwijamy od dołu nasze onigiri tak, by było widać farsz.
5. Jeśli ma być jedzone później owijamy je folią spożywczą
 i wkładamy do lodówki.




 Mam nadzieję, że notka się spodobała. Do napisania :)






3 komentarze:

  1. wow nigdy nie jadłam sushi :D A chyba warto spróbować :D

    Zapraszam do siebie :* http://brofashionkilla.blogspot.com

    Ps. obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. w susho najbardziej przeraza mnie to, z jest to surowa ryba, ale sprobowac nie zaszkodzi :)

    http://czesc-jestem-daria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam sushi, ale kiedyś trzeba będzie spróbować :)
    Obserwujemy? Jeśli tak to zacznij, a ja na pewno się odwdzięczę!
    la-livs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń