wtorek, 26 sierpnia 2014

Książki, czyli drugie życie.

Jak już pisałam w poprzedniej notce kocham czytać, więc w dzisiaj opowiem wam o kilku książkach, które są jednymi z wielu ulubionych. Szczerze je polecam i zachęcam do przeczytania.




Niezgodna Veronicy Roth
Niektórzy porównują ją do Igrzysk Śmierci S. Collins, ale moim zdaniem to są dwie zupełnie różne książki, które nie powinny być do siebie porównywanie. Ich wspólne cechy to główne bohaterki-narratorki i to chyba wszystko, co je łączy. Książka ta jest dla nastolatków (i nie tylko), którzy szukają wartkiej akcji, dopełnionej humorem i refleksją nad dojrzewaniem. Gdy zaczęłam oglądać film okazał się być tak wielkim niewypałem, że ledwo obejrzałam do połowy.









Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy Złodziej Pioruna Ricka Riordana 
 Opowieść o chłopcu, który dowiaduje się, że jest herosem, czyli dzieckiem boga i człowieka. Wciągająca opowieść, przepełniona mitologicznymi stworzeniami i mitami. 











Gildia Magów Trudi Canavan
 Pierwsza część trylogii Czarnego Maga, opowiadająca o przygodach zwykłej mieszczanki Sonei, która w bardzo niesprzyjającej sytuacji dowiaduje się, że posiada magiczną moc. 










Igrzyska Śmierci Suzanne Collins
 To potwierdzenie teorii ,,Książka jest lepsza niż film", ale mimo, że film był na wysokim poziomie, to tradycyjnie pominięto w nim najlepsze części książki. Często zastanawiam się, co by było, gdyby podczas Dożynek wylosowaliby mnie. Pierwsza myśl to:
                ,,O cholera, mam przesrane." 












         ,,Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to, co już masz w sobie." 
                                                                                             - Carlos Ruiz Zafón


                Czyli gdy zajrzy do niej małpa, nie odzwierciedli ona apostoła ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz